CZERWIEC 2017


WITAMY LATO : Rozmawiamy na temat Dnia Dziecka. Dowiadujemy się, że jest to święto międzynarodowe, które obchodzi się nie tylko w Polsce. Naśladujemy głosy zwierząt występujących w lesie.
Wypowiadamy się na temat barw na świecie oraz na temat tego, co by było, gdyby cały świat był tylko w czarnym kolorze. Rozwijamy swoją mowę poprzez ćwiczenia oddechowe i logopedyczne. Poznajemy nowe utwory literackie oraz wypowiadały się na temat ich treści. Ćwiczymy swoją sprawność manualną poprzez wykonywanie różnych prac plastycznych oraz zadań z kart pracy. Naśladujemy głosem oraz na instrumentach perkusyjnych i alternatywnych odgłosy lasu.
WYPRAWA DO ZOO : Poznajemy niektóre zwierzęta egzotyczne – takie, które żyją w ciepłych krajach i które można zobaczyć w zoo. Poznajemy cechy charakterystyczne słonia. Poznajemy kilka ciekawostek na temat życia tygrysa oraz porównujemy go z kotem domowym
WITAJ PRZYGODO!: Poznajemy różne środki transportu lądowego, morskiego i powietrznego, którymi można wybrać się na wakacje. Dowiadujemy się, jakie przedmioty będą potrzebne podczas wakacyjnych podróży Dowiadujemy się, jakie właściwości ma bursztyn. Wykonamy kilka doświadczeń badających właściwości. Poznajemy, jakie rośliny i zwierzęta występują w górach.
BEZPIECZNE WAKACJE: Przypominamy sobie i utrwalamy podstawowe zasady ruchu drogowego, wskazujemy sytuacje, które są dla dzieci bezpieczne i niebezpieczne. Utrwalamy nazwy wybranych pojazdów uprzywilejowanych oraz przypisane im numery alarmowe. Będziemy się poruszać w korowodzie marszowym do muzyki klasycznej. Zaśpiewamy poznane wcześniej piosenki solo, w duetach i kilkuosobowych zespołach. Będziemy uczestniczyć w zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu.


Kształtowanie umiejętności dziecka :
Dziecko potrafi:
Rozpoznawać dzieci z Afryki, Ameryki, Europy; zna pojęcia: wigwam, totem, szczep, zna określenia wielkości, umiejętnie łączy w pary pasujące do siebie przedmioty, układa sekwencje od największej do najmniejszej, zna charakterystyczne cechy lata, rozpoznaje krajobrazy: górski, morski, wie, że NIE WOLNO oddalać się od rodziców, kąpać się bez opieki dorosłych, jeść nieznanych owoców, rozmawiać z obcymi, przyjmować od nich prezentów, śpiewa piosenkę mówi wiersz. klasyfikuje przedmioty wg. kryterium, rozwija intuicje geometryczne, chętnie uzupełnia karty pracy, wydobywa dźwięki z różnych przedmiotów, rozróżnia dźwięki wysokie i niskie, poznaje utwory muzyki klasycznej, zna podstawowe zasady bezpieczeństwa,liczy do 5, rozwija kreatywność poprzez zadawanie i rozwiązywanie zagadek pantomimicznych, chętnie uczestniczy w zabawach z grupą, omawia obrazki.

UWAGA: 01.06.2017 - Dzień Dziecka, 11.06.2017 - Festyn Rodzinny

PIOSENKA
„Lato wzywa nas"
Dzisiaj wszystkie przedszkolaki jadą na wakacje.

Spakowały swe plecaki i biegną na stację.

Ref. Przedszkole kochane już pożegnać czas.

Ruszamy w nieznane, lato wzywa nas!
Za chwileczkę odjeżdżamy, bo słońce już świeci,

i dla taty i dla mamy, i dla wszystkich dzieci.

WIERSZ

Mam dwie ręce i dwie nogi,
sięgam nimi do podłogi.
Tu mam głowę, na niej oczy,
usta i nosek uroczy
Mam też całkiem ładny brzuszek

małe stopy, parę uszek
taki jestem człowiek cały
chociaż jeszcze bardzo mały

Maj 2017
NASZE ZABAWKI: Utrwalamy zasady korzystania z zabawek, przestrzegamy tych zasad we wspólnych zabawach.
• Zapoznajemy się z obowiązkami dyżurnego od zabawek, pełnimy dyżury sumiennie i dokładnie.
• Kształtujemy zachowania opiekuńcze, poznajemy i stosujemy sposoby na pocieszanie.
• Poznajemy ulubione bajki oraz zabawy naszych kolegów z wybranych krajów UE
• Nabywamy umiejętności współdziałania z rówieśnikami
WYPRAWA NA ŁĄKĘ: poszerzamy wiedzę o zwierzętach i roślinach środowiska łąkowego
• Wykorzystujemy wielozmysłową strategię do poznania środowiska przyrodniczego
• Nabywamy szacunku do środowiska przyrodniczego ze szczególnym uwzględnieniem roślin i zwierząt z najbliższego nam otoczenia
• Poznajemy etapy rozwoju motyla i ciekawostki dotyczące wybranych gatunków owadów
MOJA MAMUSIA I TATUŚ MAJĄ ŚWIĘTO: rozwijamy uczucia miłości i przynależności do swojej rodziny
• Poznajemy różne sposoby okazywania uczucia miłości i szacunku naszym najbliższym
• Kształtujemy postawy empatii wobec potrzeb mamy i taty oraz pozostałych domowników
• Uroczyście świętujemy Dzień Mamy i Taty
Kształtowanie umiejętności dziecka :
prawidłowo określa miejsce przedmiotu, szereguje wg. wielkości, próbuje rozpoznawać cyfry (0-4), określa ciężar przedmiotów, potrafi rozdzielić przedmioty po równo, klasyfikuje przedmioty wg. kryterium, rozwija intuicje geometryczne, chętnie uzupełnia karty pracy, wydobywa dźwięki z różnych przedmiotów, rozróżnia dźwięki wysokie i niskie, poznaje utwory muzyki klasycznej, bawi się przy muzyce śpiewa piosenki, udziela odpowiedzi na pytania, układa historyjkę obrazkową, omawia obrazki, poszerza zakres słownictwa, umie się wypowiadać całym zdaniem, zna etapy rozwoju motyla, rozpoznaje rośliny chronione i trujące, stosuje różne techniki plastyczne (zapoznaje się z nowa techniką – kolaż), rozwija kreatywność poprzez zadawanie i rozwiązywanie zagadek pantomimicznych, chętnie uczestniczy w zabawach z grupą.

UWAGA:
Dnia 11.05. 2017 r . odwiedzą nas strażacy z Ochotniczej Straży Pożarnej w Domaniowie
Dnia 25.05 2017r. o godz. 9.30 odbędzie się Uroczystość z okazji „Dnia Mamy i Taty" – serdecznie zapraszamy wszystkich rodziców.

 

PIOSENKI

„Jestem sobie ogrodniczka"
Jestem sobie ogrodniczka,
Mam nasionek pół koszyczka.
Jedne gładkie, drugie w łatki,
A z tych nasion będą kwiatki.

Ref:
Kwiatki, bratki i stokrotki
Dla Tereni, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
Malowane słońcem.

Mam konewkę z dużym uchem
Co podlewa grządki suche.
Mam łopatkę, oraz grabki
Bo ja dbam o moje kwiatki.

Ref:
Kwiatki, bratki i stokrotki
Dla Tereni, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
Malowane słońcem.

„Tata jest potrzebny"
1. Tata jest potrzebny, żeby przybić gwóźdź.
Tata jest potrzebny, by na spacer pójść.
Tata jest potrzebny, by przytulić mnie.
I bajkę opowiedzieć, gdy oczy klei sen.

Ref. Bo tata, tata, tata
potrzebny bardzo jest.
Gdy kiedyś spotkam lwa,
to ON uratuje mnie.

2. Tata jest potrzebny, żeby w piłkę grać.
Tata jest potrzebny, by lizaka dać.
Tata jest potrzebny, a ja kocham GO.
I czuję się bezpieczny, gdy obok idzie ON.
Ref. .....

 

KWIECIEŃ 2017

 Krąg tematyczny: Moja miejscowość
- Będziemy poznawać różne rodzaje domów, wypowiadać się na temat tego, czym jest dzieci dom.
- Poznamy herb Domaniowa – centralnej wioski gminy
- Poznamy drogę listu od nadawcy do adresata - Będziemy Rozwijać swoją mowę poprzez ćwiczenia oddechowe i logopedyczne.
- Będziemy ćwiczyć swoją sprawność manualną poprzez wykonywanie różnych prac plastycznych oraz zadań z kart pracy.
- Będziemy uczestniczyć w zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu.
- Poznamy nową piosenkę, przy której będziemy się bawić i tańczyć.

Krąg tematyczny: Wiosna wokół nas
- Będziemy poznawać skowronka – ptaka zwiastującego wiosnę.
- Podczas pobytu na świeżym powietrzu poszukamy oznak wiosny.
- Dowiemy się, jakie są charakterystyczne oznaki wiosny.
- Posłuchamy odgłosów wiosny – nauczymy się je rozpoznawać.
- Poznamy wygląd i nazwy pierwszych kwiatów wiosny: krokus, przebiśnieg, zawilec.
- Wykonamy prace plastyczne: Kwiaty wiosenne – krokusy, zawilce; Baranek wielkanocny
- Poznamy bociana – zwiastuna wiosny.
- Zapoznamy się zwyczajami związanymi ze świętami wielkanocnymi, wykonamy wielkanocnego zajączka, weźmiemy udział w „Poszukiwaniu Wielkanocnego Zajączka" oraz złożymy sobie Życzenia Świąteczne podczas uroczystego „Śniadania Wielkanocnego" w przedszkolu
- Poznały nowe utwory literackie oraz wypowiadały się na temat ich treści.
- Będziemy liczyć dźwięki i wykonywać wprawkę dramową do utworu muzycznego.

Krąg tematyczny: Święto Ziemi
- Dowiemy się, dlaczego i w jaki sposób należy szanować las.
- Poznamy sasankę – kwiat chroniony w Polsce. Omówimy jej wygląd, miejsca występowania.
-Porozmawiamy o wodzie, dowiemy się, co jest powodem zanieczyszczeń wody oraz wykonamy eks¬peryment pokazujący filtrowanie wody. - Dowiemy się, co jest szkodliwe dla planety Ziemi i w jaki sposób należy ją chronić.
- Samodzielnie posadzimy kwiaty w ogrodzie przedszkolnym, o które będziemy codziennie dbać.
- Rozwijały swoją mowę poprzez ćwiczenia oddechowe i logopedyczne.
- Poznały nowe utwory literackie oraz wypowiadały się na temat ich treści.
- Będziemy ćwiczyć swoją sprawność manualną poprzez wykonywanie różnych prac plastycznych oraz zadań z kart pracy.
- Poznamy i będziemy śpiewać nową piosenkę.
- Będziemy wykonywać improwizacje taneczne do utworów instrumentalnych.
- Pobawimy się w teatr muzyczny.
- Będziemy uczestniczyć w zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu.

Krąg tematyczny: Wiosenne uprawy

- Dzieci zapoznają się z wyglądem ogrodu wiosennego.
- Dowiedzą się, jakie prace prowadzi się w ogrodzie wraz z nadejściem wiosny.
- Poznają rodzaje kwiatów, jakie można na wiosnę posadzić w ogrodzie lub w domu.
- Będą rozwijały swoją mowę poprzez ćwiczenia oddechowe i logopedyczne.
- Poznają nowe utwory literackie oraz będą się wypowiadały się na temat ich treści.
- Poćwiczą swoją sprawność manualną poprzez wykonywanie różnych prac plastycznych oraz zadań z kart pracy.
- Poznały nową piosenkę, przy której będą śpiewały i tańczyły.
- Będą doskonaliły swoje umiejętności matematyczne w zabawach dydaktycznych i na kartach pracy..

 

PIOSENKA

,,Krasnale sprzątają las"

1. Pod grzybkami, pod listkami
stoją domki małe,
a w tych domkach w całym lesie
mieszkają krasnale.
Refren: I sprzątają cały las
I cichutko proszą dzieci:
,,Pamiętajcie! Nigdy w lesie
Nie rzucajcie śmieci". (bis)
2. Kiedy tylko słońce wstaje,
idą do roboty
i pracują przez dzień cały,
aż do późnej nocy.
Refren: I sprzątają cały las ...
3. Nawet kiedy usną, w nocy,
wciąż śni im się praca;
więc nie śmiećcie w lesie, dzieci,
prosi każdy krasnal.
Refren: I sprzątają cały las ...

 

 

Co to za ogrodnik posiał kwiatów tyle:
tulipany i kaczeńce, bratki i żonkile.

To wiosna, to wiosna,
zielona wiosna,
razem z deszczem,
ciepłym deszczem
kwiaty nam przyniosła.

Spytaj więc bociana i spytaj skowronka:
kto te kwiaty kolorowe posadził na łąkach?

To wiosna, to wiosna,
zielona wiosna,
razem z deszczem,
ciepłym deszczem
kwiaty nam przyniosła.

A może to wróżka, co wszystko czaruje.
drzewa, łąki i ogrody kwiatami maluje.

 

Marzec 2017 Grupa „ Biedronki"

I. Zawody naszych rodziców : - Będziemy rozmawiać o pracy zawodowej naszych rodziców, ale także pracy ludzi wykonujących inne zawody np. kucharka, fryzjerka, ekspedientka, ogrodnik, kierowca, lekarz - Zorganizujemy w sali sklepik spożywczy i nauczymy się dokonywać prostych zakupów. – Założymy w kąciku przyrody zielony ogródek – posadzimy fasolę, włożymy gałązkę forsycji do wody – będziemy obserwować wzrost fasoli i rozkwitnięcie forsycji - Będziemy rozwiązywać zagadki słowne, obrazkowe, dźwiękowe. - Poznamy czynności wykonywane przez ogrodnika.
II. Zdrowe odżywianie
- Zapoznamy się z pracą kucharki– strojem oraz podstawowymi czynnościami, jakie wykonuje. - Zapoznamy się z przedszkolnym jadłospisem oraz podstawowymi zasadami zdrowego odżywiania.
- Poznamy wpływ zdrowego odżywiania się na życie i zdrowie człowieka.
- Klasyfikujemy produkty spożywcze, dzielimy je na zdrowe i niezdrowe. Poznamy nową piosenkę, będziemy ja śpiewać i bawić się przy niej.

III. Witamy wiosnę
- Obserwujemy zmiany zachodzące w przyrodzie wczesną wiosną, wymieniamy cechy charakterystyczne dla wczesnej wiosny.
- Zwracamy uwagę na nagłe zmiany pogody charakterystyczne dla wczesnowiosennej pogody.
- Poznajemy wybrane gatunki wiosennych kwiatów.
- Wzbogacamy wiadomości na temat wybranych gatunków ptaków w okresie wiosny – ich wyglądu, zwyczajów i roli w przyrodzie.
Rozwijamy mowę: formułujemy dłuższe wypowiedzi, wypowiadamy się na zadany temat, usprawniamy
- Doskonalimy systematycznie swoją sprawność motoryczną, wzrokową i słuchową.
- Rozwijamy umiejętności matematyczne, np.: przeliczały w zakresie 3 i więcej, posługiwały się pojęciami: pierwszy, drugi, trzeci, czwarty.

IV. Wiejskie podwórko

- Utrwalamy nazwy zwierząt mieszkających na wsi (dorosłych i młodych) oraz nazwy ich domów.
- Poznajemy zwyczaje zwierząt z wiejskiego podwórka.
- Dowiadujemy się, dlaczego ludzie na wsi hodują zwierzęta, nabywanie wiedzy na temat wykorzystania mleka, włosia końskiego, piór, jaj.
- Rozwijanie intuicji geometrycznych – odszukiwanie odpowiednich figur i układanie według wzoru
- Rozwijamy sprawności rachunkowe: liczenie, klasyfikowanie, porównywanie, grupowanie według ustalonego kryterium.
- Dokonujemy analizy i syntezy sylabowej wyrazów.
- Naśladujemy i rozpoznajemy głosy zwierząt z wiejskiej zagrody.
- Uczestniczymy w zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu. – Poznajemy nowa piosenkę i śpiewamy


UWAGA: „Dzień Bezpieczeństwa" - 10.03.2017 „Powitanie Wiosny" - 21.03 2017

 

Piosenka Wiersz

„Pani wiosna" „ Pierwiosnek"

Idzie, idzie pani wiosna Jeszcze w polu tyle śniegu,
Cicho na paluszkach, jeszcze strumyk lodem ścięty,
Taka piękna i radosna a pierwiosnek już na brzegu jak bajkowa wróżka. Wyrósł śliczny , uśmiechnięty.

Ref. Witaj, witaj kwiatku biały,
Obudź się niedźwiadku, już, główkę jasną zwróć do słonka,
Wiosna jest tuż, tuż(2x) już bociany przyleciały,
W niebie słychać śpiew skowronka

Idzie wiosna kolorowa, Stare wierzby pochyliły miękkie
Ma w koszyku kwiatki. Bazie ponad kwiatkiem,
Pragnie nimi obdarować gdzie jest wiosna? Powiedz miły,
Dzieci i niedźwiadki. Czyś nie widział jej przypadkiem?

Ref. Lecz On widać milczeć wolał,
Obudź się niedźwiadku, już, o czym myślał, któż to zgadnie,
Wiosna jest tuż, tuż(2x) spojrzał w niebo, spojrzał w pola,
Szepnął cicho,,,, jak tu ładnie....

 

 

STYCZEŃ 2017

 

LECĄ KARTKI Z KALENDARZA:
• Poznajemy sposoby i przyrządy wykorzystywane do mierzenia czasu – oglądamy różne rodzaje kalendarzy i zegarów
• Poznajemy nazwy dni tygodnia, dostrzegamy rytmiczną organizację czasu
• Próbujemy posługiwać się symbolami charakterystycznymi dla poszczególnych pór roku oraz poznajemy następstwo pór roku
• Poznajemy nazwy miesięcy oraz poznajemy przysłowia związane z wybranymi miesiącami
PTASIE POGOTOWIE:
• Poznajemy różne gatunki ptaków, środowiska ich przebywania oraz zwyczaje i ciekawostki dotyczące ich życia
• Znamy sposoby i niesiemy pomoc ptakom w okresie zimy
• Rozpoznajemy i stosujemy nazwy wybranych gatunków ptaków żyjących w naszej okolicy
JESTŚMY WNUKAMI:
• Odczuwamy poczucie więzi z najbliższymi krewnymi, rozumiemy konieczność niesienia pomocy starszym
• Poznajemy sposoby ciekawego spędzania czasu z babcią i dziadkiem, rozumiemy, że każdy ma prawo do rozwijania własnych zainteresowań oraz odpoczynku
• Doskonalimy umiejętność wypowiadania się na określony temat w odniesieniu do własnej rodziny
• Wspólnie przygotowujemy uroczystość dla ukochanych babć i dziadziusiów
W KARNAWALE NAJLEPSZE SĄ BALE:
• Poznajemy tradycje karnawałowe w Polsce i na świecie
• Odczuwamy radość ze wspólnych tańców i zabaw przy muzyce
• Nabywamy umiejętność stosowania określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni i względem siebie
Kształtowanie umiejętności szkolnych:
• Poznawanie nazw i kolejności następowania pór roku, określanie cech dla nich charakterystycznych, posługiwanie się symbolami
• Poznawanie nazw dni tygodnia i miesięcy, nabywanie świadomości rytmicznej organizacji czasu
• odczytywanie globalne wybranych wyrazów stosownie do realizowanej tematyki
• doskonalenie słuchu fonematycznego – wyodrębnianie głosek w nagłosie wybranych wyrazów
• kształcenie umiejętności klasyfikowania i uogólniania
• kształtowanie orientacji przestrzennej, stosowanie określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni
• poszerzanie zakresu liczenia
• kształtowanie odporności emocjonalnej wobec niepowodzenia, nabywanie umiejętności współpracy w zespole poszerzanie zainteresowań czytelniczych, kszałtowanie nawyków higienicznych

UWAGA:
„Spotkanie noworoczne z rodzicami" – 11.01 2017
„Dzień Babci i Dziadka" – 18.01.2017

 

PIOSENKA
„Tupu tup po śniegu"
Przyszła zima biała
Śniegiem posypała
Zamroziła wodę
Staw przykryła lodem

Tupu tup po śniegu
Dzyń, dzyń na sankach
Skrzypu skrzyp na mrozie
Lepimy bałwanka

Kraczą głośno wrony
Marzną nam ogony
Mamy pusto w brzuszku
Dajcie nam okruszków!

Tupu tup po śniegu
Dzyń, dzyń na sankach
Skrzypu skrzyp na mrozie
Lepimy bałwanka

Ciepłe rękawiczki
I wełniany szalik
Białej, mroźnej zimy
Nie boję się wcale

Tupu tup po śniegu
Dzyń, dzyń na sankach
Skrzypu skrzyp na mrozie
Lepimy bałwanka
PIOSENKA
„Babciu, droga babciu"
słowa i muzyka: D i K. Jagiełłowie
1. Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?

My tupiemy, tup, tup, tup.
Teraz babciu, ty to zrób! (bis)

2. Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?

My skaczemy raz, dwa, trzy,
teraz babciu podskocz ty!(bis)

3. Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?

My klaszczemy, raz dwa, trzy,
teraz babciu klaszcz i ty!(bis)

4. Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?

My całuski damy ci,
teraz babciu daj nam ty!(bis)

WIERSZ
Kocham mocno Babcię, Dziadka
To nie żarty moi mili
Dzisiaj im życzenia składam
By sto latek jeszcze żyli.

PAŹDZIERNIK 2016

Piosenka do nauki

Owocowe przysmaki”

Mamy dziś apetyt wielki naśliweczki słodkie.

Nazbieramy do koszyczka w sadzie za tym płotkiem.

Ref. Mniam mniam mniam tra la la jesień nam śliweczki da x 2

Już złociste gruszki błyszczą na złocistej gruszy.

Zaraz wpadną w nasze ręce gdy je wiatr poruszy.

Ref. Mniam mniam mniam tra la la jesień nam śliweczki da x 2

Na jabłoni ładnie rosną rumiane jabłuszka.

Potrząśniemy gałązkami wpadną do fartuszka.

Ref. Mniam mniam mniam tra la la jesień nam śliweczki da x 2

 

Wiersz do nauki

"Muchomorek"

Miły muchomorku powiedzieć mi musisz,

Gdzie kupiłeś taki piękny kapelusik?

Moja Wiewióreczko! Chętnie Ci odpowiem:

Ja go nie kupiłem, wyrósł mi na głowie.

 

Wyliczanki i rymowanki

Spada listek z klonu - jeden, drugi, trzeci,

A tam z kasztanowca czwarty listek leci.

Smaczne śliwki i jabłuszka,

Wędrują z buzi do brzuszka.

Smaczne są i bardzo zdrowe,

Gruszki i jabłka surowe.

Jedzą je Zosia i Witek,

Ale tylko te umyte.

 

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE

Grupa I „BIEDRONKI” WRZESIEŃ 2016

Witaj przedszkole”: staramy się zgodnie bawić z rówieśnikami, uczymy się piosenek i wierszy, chętnie bawimy się w nowej sali i ogrodzie, stosujemy zwroty grzecznościowe: proszę, przepraszam, dziękuję, dzień dobry, dowidzenia – to nasi przyjaciele. Poznajemy imiona i nazwiska dzieci z grupy, określamy swoje ulubione zabawy, zajęcia.

Poznajemy i przypominamy sobie umowy, które będą funkcjonowały w naszej grupie przez cały rok, aby pobyt w przedszkolu był dla wszystkich bezpieczny i przyjemny.

Staramy się być samodzielni – zjadamy posiłki, dbamy o czystość rąk, próbujemy zakładać obuwie i odzież, sprzątamy zabawkami po skończonej zabawie, samodzielnie korzystamy z toalety, wspólnie dbamy o porządek w sali i ogrodzie.

Przedszkolak na drodze”: poznajemy zasady ruchu drogowego i przestrzegamy ich podczas spacerów i wycieczek

Poznajemy specyfikę pracy policjanta

Lubimy warzywa i owoce”: rozpoznajemy i nazywamy wybrane owoce i warzywa, wykorzystujemy zmysły w celu rozpoznania owocu po zapachu, smaku i dotyku

Rozumiemy konieczność codziennego spożywania owoców warzyw, poznajemy nowe smaki

Wielokierunkowa aktywność dziecka:

Poznaje imiona i nazwiska dzieci z grupy

Stara się przestrzegać ustalonych umów.

Nazywa kąciki zainteresowań; wie jak z nich korzystać

Doskonali spostrzegawczość wzrokowo-ruchową

Rozpoznaje i nazywa bohaterów książki, bajek.

Bierze udział w zabawach ruchowych, muzycznych.

Klaszcze rytmicznie, śpiewa piosenkę

Nabywa sprawności w samodzielnym wykonywaniu czynności samoobsługowych

Wskazuje u siebie wymienione części ciała

Wykonuje wyklejankę, malowankę. Rozpoznaje i nazywa kolory. Poznaje sygnalizator świetlny. Poznaje zasady zachowania się na drodze. Wymienia oznaki jesieni. Stosuje słowa: na, pod, za, nad, obok.

Copyright 2012© Przedszkole Publiczne w Polwicy, Projekt strony ITFirm.pl